http://hotfile.com/dl/131897339/3375d90/DNYANIN_EKL_VE_HAREKETLER.docx.html (DÜNYANIN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ)
http://hotfile.com/dl/131964248/02219a7/HARTA_BLGS.pdf.html (HARİTA BİLGİSİ)
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
Etkinlik Örnekleri,yıllık,günlük,ders,plan,proje,performans,ödev,ödevleri,değerlendirme,form,egzersiz,sınıf,eğitim ve öğretime dair herşey
Sayfalar
12 Aralık 2011 Pazartesi
9 Aralık 2011 Cuma
Misyon Nedir? Neden Önemlidir?
Misyon Nedir? Neden Önemlidir?
Misyon, bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür denebilir. Organizasyonun misyonunu ifade eden açıklamaların nasıl olması gerektiği konusunda bir standart olmamakla birlikte, en azından aşağıdaki konularla ilgili ne düşündüğünü belirtmiş olması gerekir.
* Organizasyonun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi,
* Organizasyonun kendisini nasıl gördüğü,
* Hangi pazara hizmet sunulacağı,
Misyon, bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür denebilir. Organizasyonun misyonunu ifade eden açıklamaların nasıl olması gerektiği konusunda bir standart olmamakla birlikte, en azından aşağıdaki konularla ilgili ne düşündüğünü belirtmiş olması gerekir.
* Organizasyonun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi,
* Organizasyonun kendisini nasıl gördüğü,
* Hangi pazara hizmet sunulacağı,
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
İşletme - İktisat,
misyon,
Neden,
nedir,
stratejik,
vizyon,
yonetim
Stratejik Yonetim Kavramları : Vizyon, Misyon, Amac, Hedef Nedir ?
HAZIRLAYAN : PERLIN YILMAZ (ENDUSTRI MUHENDISI)
ÖZET
Günümüzün en çok tartışılan konularından biri olan “Stratejik Yönetim” kavramı, liderlik ve yönetim sanatına ilgi duyan herkesin ilgisini çekmektedir. Stratejik yönetim kavramları olan “vizyon”, “misyon, “amaç”, “hedef” gibi kelimeler çok sık kullanılmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada stratejik yönetim düşüncesine bağlı olarak stratejik yönetim kavramları kapsamlı olarak ele alınacak ve aralarındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılacaktır.
Birinci bölümde, tüm dünyadaki hızlı gelişmeler sonucu yönetim anlayışının günümüzde geldiği durumuna değinilmiştir. İkinci bölümde “strateji” kavramı kapsamlı olarak tanımlanarak, çeşitli stratejik yaklaşımlar ve özellikleri ele alınmıştır.Daha sonra stratejik yönetim düşüncesinin evrimi, süreci, özellikleri ve temel felsefesi gibi konular açıklanmıştır.Üçüncü bölümde vizyonun tanımı yapılmış ve özellikleri anlatılmıştır. Vizyonun kapsamı açıklandıktan sonra vizyon sürecinde karşılaşılan zorluklara ve bunlar karşısında yapılması gerekenlere değinilmiştir. Dördüncü bölümde misyon kavramı tanımlanmış, amacı, özellikler, kapsamı ve süreci anlatılmıştır. Daha sonra vizyon ve misyon kavramları arasındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılmıştır. Beşinci bölümde amaç, hedef ve değer kavramları tanımlanıp kapsamlı olarak açıklanmış, vizyon ve misyon kavramlarıyla bağlantıları anlatılmıştır. Altıncı bölümde Stratejik yönetim kavramlarının nasıl kullanılması gerektiği anlatılmış, bundan sonra ise bazı örnekler verilmiştir. Son olarak, başarılı şirketlerde bu kavramlara verilen önemi gösteren bir araştırma yer almaktadır.
GİRİŞ
Buhar makinesinin keşfiyle başlayan sanayi devrimi insanoğlunun yaşamını da büyük ölçüde etkilemiştir. Sanayi devrimine kadar geçen süre içerisinde insanlar doğadan topladıkları ve kendi ihtiyaçları için ürettikleri mal ve hizmetlerle yaşamlarını sürdürüyorlardı. Bu devrimle beraber insanlar başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak ve kendi değişik ihtiyaçlarını giderebilmek için bir araya gelmeye başladılar. Bir araya geldikleri bu yerler o ilk hallerinden bugünkü modern işletmelere dönüşmüşlerdir. Kendileri kar sağlarken çevre için mal ve hizmet üretimi yapmaktadırlar. İşletmeler insanoğlunun yaşam biçimini değiştirmişlerdir. İşletme ile insan arasında sürekli bir etkileşim ve belki de sonu gelmeyen bir mücadele gözlenmektedir.
Peki niçin bazı kuruluşlar başarılı olurlar sektörlerinde güçlü ve etkileyici bir konuma gelirler ve niçin diğerleri bunu sağlayamaz? Niçin Hewlett-Packard, Toyota, Microsoft, Arçelik, Netaş gibi kuruluşlar her yıl karlarını arttırarak güçlü bir görünüm verirken Chrysler, Sears, NCR, Digital, Lotus, Apple gibi kuruluşlar başarılı olamaz ve durumlarını koruyamazlar? Pazar ekonomisinin fırtınalarından ve dalgalarından firmaları koruyan yönetim becerileri nelerdir? Hangi tehlikelerden firmalar kendi iradeleri ile sakınabilirler ve hangi durumları bir fırsat olarak değerlendirebilirler? İşte bu tür soruların cevaplarını araştırmak ve bir durum tesbiti yapmak bir STRATEJİK YÖNETİM
perspektifini ve görüş açısını gündeme getirmektedir. Organizasyonlar belli bir amaca ulaşmak için örgütlenirler. Bu örgütün karşılaşacağı sorunlarla baş edebilmesi için tüm örgütün katkılarıyla planlanmış stratejiye göre hareket etmesinin örgüte sağlayacağı çok fazla yarar vardır. Planlamanın, yönetimi sistematik düşünmeye sevk
ÖZET
Günümüzün en çok tartışılan konularından biri olan “Stratejik Yönetim” kavramı, liderlik ve yönetim sanatına ilgi duyan herkesin ilgisini çekmektedir. Stratejik yönetim kavramları olan “vizyon”, “misyon, “amaç”, “hedef” gibi kelimeler çok sık kullanılmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada stratejik yönetim düşüncesine bağlı olarak stratejik yönetim kavramları kapsamlı olarak ele alınacak ve aralarındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılacaktır.
Birinci bölümde, tüm dünyadaki hızlı gelişmeler sonucu yönetim anlayışının günümüzde geldiği durumuna değinilmiştir. İkinci bölümde “strateji” kavramı kapsamlı olarak tanımlanarak, çeşitli stratejik yaklaşımlar ve özellikleri ele alınmıştır.Daha sonra stratejik yönetim düşüncesinin evrimi, süreci, özellikleri ve temel felsefesi gibi konular açıklanmıştır.Üçüncü bölümde vizyonun tanımı yapılmış ve özellikleri anlatılmıştır. Vizyonun kapsamı açıklandıktan sonra vizyon sürecinde karşılaşılan zorluklara ve bunlar karşısında yapılması gerekenlere değinilmiştir. Dördüncü bölümde misyon kavramı tanımlanmış, amacı, özellikler, kapsamı ve süreci anlatılmıştır. Daha sonra vizyon ve misyon kavramları arasındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılmıştır. Beşinci bölümde amaç, hedef ve değer kavramları tanımlanıp kapsamlı olarak açıklanmış, vizyon ve misyon kavramlarıyla bağlantıları anlatılmıştır. Altıncı bölümde Stratejik yönetim kavramlarının nasıl kullanılması gerektiği anlatılmış, bundan sonra ise bazı örnekler verilmiştir. Son olarak, başarılı şirketlerde bu kavramlara verilen önemi gösteren bir araştırma yer almaktadır.
GİRİŞ
Buhar makinesinin keşfiyle başlayan sanayi devrimi insanoğlunun yaşamını da büyük ölçüde etkilemiştir. Sanayi devrimine kadar geçen süre içerisinde insanlar doğadan topladıkları ve kendi ihtiyaçları için ürettikleri mal ve hizmetlerle yaşamlarını sürdürüyorlardı. Bu devrimle beraber insanlar başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak ve kendi değişik ihtiyaçlarını giderebilmek için bir araya gelmeye başladılar. Bir araya geldikleri bu yerler o ilk hallerinden bugünkü modern işletmelere dönüşmüşlerdir. Kendileri kar sağlarken çevre için mal ve hizmet üretimi yapmaktadırlar. İşletmeler insanoğlunun yaşam biçimini değiştirmişlerdir. İşletme ile insan arasında sürekli bir etkileşim ve belki de sonu gelmeyen bir mücadele gözlenmektedir.
Peki niçin bazı kuruluşlar başarılı olurlar sektörlerinde güçlü ve etkileyici bir konuma gelirler ve niçin diğerleri bunu sağlayamaz? Niçin Hewlett-Packard, Toyota, Microsoft, Arçelik, Netaş gibi kuruluşlar her yıl karlarını arttırarak güçlü bir görünüm verirken Chrysler, Sears, NCR, Digital, Lotus, Apple gibi kuruluşlar başarılı olamaz ve durumlarını koruyamazlar? Pazar ekonomisinin fırtınalarından ve dalgalarından firmaları koruyan yönetim becerileri nelerdir? Hangi tehlikelerden firmalar kendi iradeleri ile sakınabilirler ve hangi durumları bir fırsat olarak değerlendirebilirler? İşte bu tür soruların cevaplarını araştırmak ve bir durum tesbiti yapmak bir STRATEJİK YÖNETİM
perspektifini ve görüş açısını gündeme getirmektedir. Organizasyonlar belli bir amaca ulaşmak için örgütlenirler. Bu örgütün karşılaşacağı sorunlarla baş edebilmesi için tüm örgütün katkılarıyla planlanmış stratejiye göre hareket etmesinin örgüte sağlayacağı çok fazla yarar vardır. Planlamanın, yönetimi sistematik düşünmeye sevk
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
İşletme - İktisat,
kavramları,
misyon,
nedir,
stratejik,
vizyon,
yonetim
Menkul Kıymetleştirme (Seküritizasyon) Nedir, Tanımı, Özellikleri
Menkul Kıymetleştirme (Seküritizasyon) Nedir, Tanımı, Özellikleri
Risk paylaşımı amacıyla likit olmayan varlıkların sermaye piyasası araçları aracılığıyla likit hale dönüştürülmesi sürecidir. Menkul kıymetleştirme ile büyük meblağlı yatırım araçlarına küçük yatırımcılar da ortak olma imkânına kavuşarak, riskin kurumsal yatırımcılar ve küçük yatırımcılar arasında paylaşımı gerçekleştirilir. Mortgage sisteminde menkul kıymetleştirme, bir gayrimenkulü hisse senedi, tahvil veya benzer bir sermaye piyasası aracına çevirip satmaktır.
Risk paylaşımı amacıyla likit olmayan varlıkların sermaye piyasası araçları aracılığıyla likit hale dönüştürülmesi sürecidir. Menkul kıymetleştirme ile büyük meblağlı yatırım araçlarına küçük yatırımcılar da ortak olma imkânına kavuşarak, riskin kurumsal yatırımcılar ve küçük yatırımcılar arasında paylaşımı gerçekleştirilir. Mortgage sisteminde menkul kıymetleştirme, bir gayrimenkulü hisse senedi, tahvil veya benzer bir sermaye piyasası aracına çevirip satmaktır.
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
İşletme - İktisat,
menkul kıymetleştirme,
nedir,
özellikleri,
seküritizasyon,
Tanımı
Türkiye ve IMF arasındaki Borçlanma Anlaşmalarının Tarihi
Türkiye ve IMF arasındaki Borçlanma Anlaşmalarının Tarihi
31 Mart 2005 itibariyle (bin SDR)
Kolaylık Anlaşma Tarihi Bitiş Tarihi Anlaşma miktarı Kullanılan miktar Ödenmemiş miktar
Standby Anlaşması May, 2005 May, 2008 6660000
31 Mart 2005 itibariyle (bin SDR)
Kolaylık Anlaşma Tarihi Bitiş Tarihi Anlaşma miktarı Kullanılan miktar Ödenmemiş miktar
Standby Anlaşması May, 2005 May, 2008 6660000
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
anlaşmalarının,
arasındaki,
borçlanma,
imf,
İşletme - İktisat,
Tarihi,
Türkiye
İktisat Tarihi Ders Notları - Konu Özetleri
İktisat Tarihi Ders Notları - Konu Özetleri
ÜNİTE - 1
İKTİSAT TARİHİ BİLİMİNİN DOĞUŞU : İktisat tarihi ile ilgili önerilen iki tarih vardır.Bunlardan ilki Adam Smith’in “Milletlerin Serveti” adlı kitabının yayım tarihi olan 1776 yılıdır.Diğer tarih ise 1892 yılıdır.Bu tarihte Abd Harvard Üniversitesinde William Ashley için özel bir iktisat kürsüsü kurulmuştur.İktisat tarihinin doğuşu tarihçi okula çok şey borçludur.Bu okul klasik iktisat okuluna bir tepki olarak ortaya çıkmıştır.Klasik okul iktisadi davranış
ÜNİTE - 1
İKTİSAT TARİHİ BİLİMİNİN DOĞUŞU : İktisat tarihi ile ilgili önerilen iki tarih vardır.Bunlardan ilki Adam Smith’in “Milletlerin Serveti” adlı kitabının yayım tarihi olan 1776 yılıdır.Diğer tarih ise 1892 yılıdır.Bu tarihte Abd Harvard Üniversitesinde William Ashley için özel bir iktisat kürsüsü kurulmuştur.İktisat tarihinin doğuşu tarihçi okula çok şey borçludur.Bu okul klasik iktisat okuluna bir tepki olarak ortaya çıkmıştır.Klasik okul iktisadi davranış
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
avrupa tarihi,
ders notları,
iktisat,
İşletme - İktisat,
konu özetleri
Genel Anlamda Üretim Yönetimi
1. GENEL ANLAMDA ÜRETİM YÖNETİMİ
1.1. Üretim Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı
Üretim, işletmenin amaçlarına ulaşabilmesi için insan ihtiyaçlarını karşılayabilecek mal ve hizmetleri oluşturma işlemidir. Başka bir deyişle üretim; fayda yaratma ve gereksinmeleri doyurmayı sağlayan yani yararlı olan mal ve hizmetleri oluşturmaktır.
Üretim yönetimi ise, bir malın istenildiği biçimde ve sürede, en az giderle oluşturulmasını ilke olarak kabul eder. Üretim yönetimi çevrimi ise, belli fonksiyonlardan oluşur. Şimdi bunları kısaca tanıyalım.
1.1. Üretim Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı
Üretim, işletmenin amaçlarına ulaşabilmesi için insan ihtiyaçlarını karşılayabilecek mal ve hizmetleri oluşturma işlemidir. Başka bir deyişle üretim; fayda yaratma ve gereksinmeleri doyurmayı sağlayan yani yararlı olan mal ve hizmetleri oluşturmaktır.
Üretim yönetimi ise, bir malın istenildiği biçimde ve sürede, en az giderle oluşturulmasını ilke olarak kabul eder. Üretim yönetimi çevrimi ise, belli fonksiyonlardan oluşur. Şimdi bunları kısaca tanıyalım.
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
İşletme - İktisat
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)