Daimicilik (Prennialism)
Bu akımın temelinde “Klasik realizm” yatar. Bu eğitim görünüşü aynı
zamanda idealistlerin bir çoğu da destekler. Eğitimin evrensel
nitelikteki belli gerçeklere göre şekillendirilmesi üzerinde dururlar.
Bunlara göre insanın doğası ve ahlaki ilkeler değişmez. İnsanların bu
değişmez ebedi gerçeklere göre yetiştirilmesi gerekir. Eğitim sağlam ve
doğru karakterli insan tipi yetiştirme işiyle meşgul olmalıdır. İnsan
doğasının en iyi yanı “akıl”dır. Bu nedenle, eğitimde insan zihninin
gelişmesine (entelektüel eğitime)önem verilmesi gerekir.
Daimicilik şu ilkeler üzerine temellenir:
1. Değişmeyen, evrensel bir eğitim anlayışı olmalıdır.
2. Entelektüel eğitim savunulmalıdır. İnsanın en önemli özelliği
düşünme yeteneğidir. İnsan kendini akıllıca yönetebilecek şekilde
yetiştirilmelidir. İnsan hem akıllıca bir yaşam, hem de özgürlüğünün
sorumluluğunu taşıyabilmesi için eğitilme durumundadır. Uygar insanda
özgürlük ve sorumluluk birbirini tamamlar. Özgürlük: İstediğini,
düşündüğünü yapmadır. Sorumluluk: Yaptıklarının neticesine
katlanabilmedir. Sorumluluk için özgür olmak şarttır.
3. Evrensel ve ebedi (değişmez) gerçeğe uyum için eğitim
gereklidir. Eğitimde amaç, insanların dünyanın durumlarına uymalarını
değil, değişmez gerçeklere (ideal-ide) uymalarını sağlamaktır. Gerçek
değişmez, her yerde aynıdır. Öyleyse eğitim de her yerde aynı olmalıdır.
İnsanlar mutlak gerçekleri öğrendikleri ve ona uyum sağladıkları
takdirde toplumda iyileşme olur.
4. Eğitim hayatın bir kopyası (taklidi) değil, ona hazırlıktır.
Daimicilere göre, okullar hiçbir zaman gerçek hayatın bir kopyası veya
toplumun bir benzeri olamaz. Okulun amacı, insan zihnini geliştirmek
olmalıdır. Daimciler “eğitim hayta hazırlıktır” derken, öğrencinin
kültürel mirası ve değerleri benimsemesi, bu surette değerlerinin
farkında olunmasının sağlanması ve onların gelişimine katkıda bulunması
olarak yorumlamaktadırlar. Okulun temel işlevi kültürü etkili bir
şekilde yeni kuşaklara aktarmaktır.
5. Çocuk ve gençlere dünyanın hem manevi hem de maddi
gerçeklerini tanıtacak bilgiler verilmelidir. Çocuklara belli zamanlarda
önemli olan bilgiler yerine her zaman her yerde ve her yaşta geçerli
bilgi ve değerler kazandırılmalıdır. Bunlar ise sırasıyla, beşeri
bilimle, matematik, felsefe, mantık ve tabii bilimlerde bulunur.
6. Büyük kitaplar (Klasik eserler) eğitimi verilmelidir.
Öğrencilere evrensel sorunlar ve insanlığın üstün nitelikteki dilek ve
istekleri edebiyatta, felsefede, tarih ve tabii bilimlerde geliştirilmiş
olan eserler yoluyla öğretilmelidir. İnsan doğasının evrenselliği ve
insan aklının en iyi ve en güzel eserleri klasik yapıtlarda
örneklendirilmiştir. Eğitimde bunlara ağırlık verilmelidir.
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
Bence Çok Yararlı Bilgiler Paylaşmışsın Yurt Dışında Eğitim Almanın Maliyetleri Dahi Var ...Ama Biz Milletçe Bilgi Öğrenme Özürlüyüz.. Bilmesekte Biliriz Deriz Çünkü Aile Okul Çevre Baskısıyla Büyütüldük ve Öz Güvenlerimiz Hep Aşalandı..Onun İçin Bilmiyorum Demek Aşalanmayı Hakarete Uğramaya Davetliye Çıkarmak gibi Bir Anlayış Oluştu..Bu Şekilde Bilgiyede Kapalıyız ..Çok Üzücü Bu..ve Çok Yanlış..Emeğine Sağlık Ben Çok beğendim
YanıtlaSil