Faydalı Bağlantılar

İzleyiciler

22 Temmuz 2012 Pazar

Üniversite adaylarının merak ettiği soruların yanıtları

 
Üniversite adayları en çok bunları merak ediyor

Fen Bilimleri Dershaneleri Rehberlik Koordinatörü Cihan Yeşilyurt adayların merak ettikleri soruları yanıtladı.

Kaç tercih yapma hakkım var?


Toplamda 30 tercih hakkı vardır. Ama tamamını kullanmak zorunlu değildir. 30’u aşmamak kaydıyla istediğiniz sayıda tercih yapabilirsiniz.

YGS puanları hangi yükseköğretim programlarına girişte kullanılacak?

YGS puanları aşağıda sıralanan yükseköğretim programlarına girişte kullanılacaktır:

1. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurumlarının devamı niteliğinde olan önlisans programları

2. AÖF lisans ve önlisans programları (İngilizce Öğretmenliği hariç)

3. Özel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci alan yükseköğretim programları

4. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun adayların yerleştirilmesinde ek puan uygulanan yükseköğretim lisans programları

Not: Yalnız öğretmen lisesi mezunlarına ek puan uygulanan bazı öğretmenlik programlarına girişte MF, TM, TS ve DİL puanları kullanılır. Buna karşılık hem mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu çıkışlı adaylara hem de öğretmen lisesi çıkışlı adaylara ek puan uygulaması olan lisans programlarına yerleştirmede YGS puanları kullanılır.

MF, TM, TS puanları hangi yükseköğretim programlarına girişte kullanılacak?

Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumu çıkışlı adayların yerleştirilmesinde ek puan uygulanan programlar dışındaki 4, 5 ve 6 yıllık lisans programlarına yerleştirmede kullanılacaktır.

2 yıllık bir yüksekokul okuduktan sonra 4 yıllık bir bölüme geçiş yapabilir miyim?

Evet, geçiş yapmanız mümkün. Ancak bu geçişi yapabilmek için yine ÖSYM’nin yapacağı Dikey Geçiş Sınavı‘na (DGS) girmek gerekir. Ayrıca DGS’ye giren her aday kendi alanının devamı niteliğindeki lisans programlarını tercih edebilir.

Genel lise mezunuyum. İki yıllık bölümleri tercih edebilir miyim?

140 barajını aştığınız tüm YGS puan türlerinde, 2 yıllık bölümleri tercih edebilirsiniz. Ancak, 2 yıllık bölümlerde meslek lisesi çıkışlı adayların yerleştirilme önceliği vardır. Bu nedenle genel lise çıkışlı öğrenciler, meslek liselilerin yerleştirilmelerinden sonra boş kalan kontenjanlara yerleştirilirler.

Kılavuzda aynı isme sahip bazı bölümler, örneğin; Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Bankacılık ve Finans vb. hem YGS hem de MF veya TM puanlarıyla tercih edilmekte. Bunun nedeni nedir?

Sözü edilen bölümlerden bazıları yüksekokula, bazıları ise fakülteye bağlıdır. Fakülteye bağlı olanlar MF ya da TM puan türlerine göre öğrenci alırken, yüksekokullara bağlı olan bölümler ise YGS puan türlerine göre öğrenci almaktadır. Yüksekokullara bağlı olan ve YGS puan türleriyle öğrenci alan bu bölümler ayrıca meslek lisesi çıkışlı öğrencilerin ek puanla yerleşebileceği bölümlerdir.

Okul birincisi olmanın üniversite sınavını kazanma açısından bir avantajı var mı?

Evet. Okul birincisi olmuş bir aday, genel kontenjana ek olarak yükseköğretim programlarından okul birincileri için ayrılacak kontenjanlardan da yararlanabilecektir. Ancak okul birincileri için ayrılan kontenjanlar sınırlıdır. Bu nedenle tercihlerinin tümünü çok istenen programlar arasından yapan okul birincileri puanlarının yüksek olmaması durumunda hiçbir programa kayıt hakkı kazanamayabilirler.

Puan kaybı olur mu?

2011’de 4 yıllık bir üniversiteye yerleştim. Ancak liseden mezun olamadığım için kayıt yaptıramadım. 2012 Üniversite Sınavında puan kaybım olur mu?

Hayır. Liseden mezun olamadığı için üniversiteye kayıt yaptıramayan adaylar bir sonraki sene yerleştirilmemiş adaylar gibi işlem görmektedirler. Ancak bu durumu ÖSYM’ye bir belge ile bildirmeleri gerekir.

Genel lise mezunuyum. 2 yıllık bir bölüme yerleştiğimde bir sonraki yıl puanım düşer mi?

2 ya da 4 yıllık herhangi bir bölüme yerleştirildiğinizde (Açıköğretimin kontenjansız programları hariç) bir sonraki yıl AOBP’niz yarı yarıya düşer.

Açıköğretim

2011 yılında Açıköğretim Fakültesi’nin İktisat bölümünü kazandım ancak kayıt olmadım. Bu yıl puanım düşer mi?

Açıköğretim Fakültesi’nin kontenjansız bölümlerini kazanan öğrenciler, kayıt yaptırsalar bile, puanlarında düşme olmamaktadır. Dolayısıyla sizin de AOBP katkınız azalmayacak, puanınız düşmeyecektir.

Özel Yetenek Sınavını kazandığım ve okumaya başladığım takdirde gelecek sene tekrar sınava girdiğimde puanım düşer mi?

Özel Yetenek Sınavıyla da olsa bir yükseköğretim programına yerleştirildiğinizde (Açıköğretimin kontenjansız bölümleri hariç) Ağırlıklı ortaöğretim başarı puanınız yarı yarıya düşer.

Açıköğretim Fakültesi’nde bir bölüm kazananlar ek yerleştirmeye başvurabilir mi?

Açıköğretim Fakültesi’nin İşletme, İktisat gibi kontenjansız bölümlerini kazananlar ek yerleştirmeye de başvurabilirler.

Tercih yaptığım halde yerleştirilmezsem seneye puanım düşer mi?

Tercih yapmak puanı düşürmez. Burada önemli olan bir yükseköğretim programına yerleştirilmektir. Açıköğretim Fakültesi’nin kontenjansız bölümleri hariç bir yükseköğretim programına yerleştirildiğinizde, ister kayıt yaptırın ister yaptırmayın, AOBP katkınız yarı yarıya azalacaktır.



Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ders,plan,proje,performans,ödev