Bilimsel Makale yazmanın tarihçesi (IMRAD)
"Bilimin ayıklamaya çalıştığını, sanat kışkırtma yolunu arar- biri için ölümcül olan gizem, diğeri için yaşamsaldır. " John Fowles
ERKEN TARİH
İnsanlar binlerce yıldır iletişim kurabilmişlerdir. Fakat, bugün bildiğimiz şekliyle bilimsel iletişim nispeten yenidir. İlk dergiler sadece 300 yıl önce yayımlanmış ve bilimsel makalenin IMRAD (Introduction-Giriş, Methods-Yöntemler, Results-Sonuçlar and Discussion-Tartışma) düzenlemesi son 100 yıl içinde gelişmiştir.
Bilginin, bilimsel veya başka türde, uygun iletişim mekanizması kuruluncaya kadar etkin şekilde iletişimi yapılamamıştır. Tarih öncesi insanlar, sözle iletişim kurabilmişlerdi. Fakat kuşkusuz her yeni kuşak; kaynak gösterecek yazılı kayıtlar olmaksızın, bilgi elde edildiği hızla kaybolduğundan, esas olarak hep aynı çizgiden başladı.
Etkinlik Örnekleri,yıllık,günlük,ders,plan,proje,performans,ödev,ödevleri,değerlendirme,form,egzersiz,sınıf,eğitim ve öğretime dair herşey
Sayfalar
14 Aralık 2011 Çarşamba
Bilimsel makale yazım kuralları nelerdir
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
bilimsel,
kuralları,
makale,
nelerdir,
Türkçe - Edebiyat,
yazım
Bilimsel Makale Özeti Nasıl Yazılır
Kısa Özet Nasıl Hazırlanır?
"Tanıtıcı bir özet (Abstract-Kısa Özet), metnin içeriğinin paragraf formunda olan şeklidir; okurlar için genel bir haritadır. " Michael Alley
TANIM
Kısa Özete, makalenin küçültülmüş bir biçimi olarak bakılmalıdır. Kısa Özet (Abstract) makalenin ana kısımlarının (Giriş, Malzeme ve Yöntemler, Sonuçlar, Tartışma) herbirinin kısa bir özetini vermelidir. Houghtonun (25) söylediği gibi Kısa Özet, dokümandaki bilginin bir özeti olarak tanımlanabilir.
"Tanıtıcı bir özet (Abstract-Kısa Özet), metnin içeriğinin paragraf formunda olan şeklidir; okurlar için genel bir haritadır. " Michael Alley
TANIM
Kısa Özete, makalenin küçültülmüş bir biçimi olarak bakılmalıdır. Kısa Özet (Abstract) makalenin ana kısımlarının (Giriş, Malzeme ve Yöntemler, Sonuçlar, Tartışma) herbirinin kısa bir özetini vermelidir. Houghtonun (25) söylediği gibi Kısa Özet, dokümandaki bilginin bir özeti olarak tanımlanabilir.
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
bilimsel,
makale,
nasıl,
özeti,
Türkçe - Edebiyat,
yazılır
12 Aralık 2011 Pazartesi
Türkiye Jeomorfoloji Haritası
Türkiye Jeomorfoloji Haritasına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
http://www.ziddu.com/download/16806783/TRKYEJEOMORFOLOJHARTASI.PNG.html
http://www.4shared.com/file/89106098/26a96311/TRKYE_JEOMORFOLOJ_HARTASI.html
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
http://www.ziddu.com/download/16806783/TRKYEJEOMORFOLOJHARTASI.PNG.html
http://www.4shared.com/file/89106098/26a96311/TRKYE_JEOMORFOLOJ_HARTASI.html
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
coğrafya,
haritası,
jeomorfoloji
Coğrafya 9 1.Dönem Özet Ders Notu
9. sınıf coğrafya "doğal unsurlardan başlayıp iklim"e kadar olan bölümün özetidir
Dw Linki: http://www.dosya.tc/server6/ZdFCWG/Co_rafya91.D_nem_zetDersNotu.rar.html
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
Dw Linki: http://www.dosya.tc/server6/ZdFCWG/Co_rafya91.D_nem_zetDersNotu.rar.html
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
Harita Bilgisi & Dünyanın Şekli Ve Hareketleri
http://hotfile.com/dl/131897339/3375d90/DNYANIN_EKL_VE_HAREKETLER.docx.html (DÜNYANIN ŞEKLİ VE HAREKETLERİ)
http://hotfile.com/dl/131964248/02219a7/HARTA_BLGS.pdf.html (HARİTA BİLGİSİ)
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
http://hotfile.com/dl/131964248/02219a7/HARTA_BLGS.pdf.html (HARİTA BİLGİSİ)
Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim
9 Aralık 2011 Cuma
Misyon Nedir? Neden Önemlidir?
Misyon Nedir? Neden Önemlidir?
Misyon, bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür denebilir. Organizasyonun misyonunu ifade eden açıklamaların nasıl olması gerektiği konusunda bir standart olmamakla birlikte, en azından aşağıdaki konularla ilgili ne düşündüğünü belirtmiş olması gerekir.
* Organizasyonun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi,
* Organizasyonun kendisini nasıl gördüğü,
* Hangi pazara hizmet sunulacağı,
Misyon, bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür denebilir. Organizasyonun misyonunu ifade eden açıklamaların nasıl olması gerektiği konusunda bir standart olmamakla birlikte, en azından aşağıdaki konularla ilgili ne düşündüğünü belirtmiş olması gerekir.
* Organizasyonun genel felsefesi ve iş yapma felsefesi,
* Organizasyonun kendisini nasıl gördüğü,
* Hangi pazara hizmet sunulacağı,
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
İşletme - İktisat,
misyon,
Neden,
nedir,
stratejik,
vizyon,
yonetim
Stratejik Yonetim Kavramları : Vizyon, Misyon, Amac, Hedef Nedir ?
HAZIRLAYAN : PERLIN YILMAZ (ENDUSTRI MUHENDISI)
ÖZET
Günümüzün en çok tartışılan konularından biri olan “Stratejik Yönetim” kavramı, liderlik ve yönetim sanatına ilgi duyan herkesin ilgisini çekmektedir. Stratejik yönetim kavramları olan “vizyon”, “misyon, “amaç”, “hedef” gibi kelimeler çok sık kullanılmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada stratejik yönetim düşüncesine bağlı olarak stratejik yönetim kavramları kapsamlı olarak ele alınacak ve aralarındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılacaktır.
Birinci bölümde, tüm dünyadaki hızlı gelişmeler sonucu yönetim anlayışının günümüzde geldiği durumuna değinilmiştir. İkinci bölümde “strateji” kavramı kapsamlı olarak tanımlanarak, çeşitli stratejik yaklaşımlar ve özellikleri ele alınmıştır.Daha sonra stratejik yönetim düşüncesinin evrimi, süreci, özellikleri ve temel felsefesi gibi konular açıklanmıştır.Üçüncü bölümde vizyonun tanımı yapılmış ve özellikleri anlatılmıştır. Vizyonun kapsamı açıklandıktan sonra vizyon sürecinde karşılaşılan zorluklara ve bunlar karşısında yapılması gerekenlere değinilmiştir. Dördüncü bölümde misyon kavramı tanımlanmış, amacı, özellikler, kapsamı ve süreci anlatılmıştır. Daha sonra vizyon ve misyon kavramları arasındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılmıştır. Beşinci bölümde amaç, hedef ve değer kavramları tanımlanıp kapsamlı olarak açıklanmış, vizyon ve misyon kavramlarıyla bağlantıları anlatılmıştır. Altıncı bölümde Stratejik yönetim kavramlarının nasıl kullanılması gerektiği anlatılmış, bundan sonra ise bazı örnekler verilmiştir. Son olarak, başarılı şirketlerde bu kavramlara verilen önemi gösteren bir araştırma yer almaktadır.
GİRİŞ
Buhar makinesinin keşfiyle başlayan sanayi devrimi insanoğlunun yaşamını da büyük ölçüde etkilemiştir. Sanayi devrimine kadar geçen süre içerisinde insanlar doğadan topladıkları ve kendi ihtiyaçları için ürettikleri mal ve hizmetlerle yaşamlarını sürdürüyorlardı. Bu devrimle beraber insanlar başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak ve kendi değişik ihtiyaçlarını giderebilmek için bir araya gelmeye başladılar. Bir araya geldikleri bu yerler o ilk hallerinden bugünkü modern işletmelere dönüşmüşlerdir. Kendileri kar sağlarken çevre için mal ve hizmet üretimi yapmaktadırlar. İşletmeler insanoğlunun yaşam biçimini değiştirmişlerdir. İşletme ile insan arasında sürekli bir etkileşim ve belki de sonu gelmeyen bir mücadele gözlenmektedir.
Peki niçin bazı kuruluşlar başarılı olurlar sektörlerinde güçlü ve etkileyici bir konuma gelirler ve niçin diğerleri bunu sağlayamaz? Niçin Hewlett-Packard, Toyota, Microsoft, Arçelik, Netaş gibi kuruluşlar her yıl karlarını arttırarak güçlü bir görünüm verirken Chrysler, Sears, NCR, Digital, Lotus, Apple gibi kuruluşlar başarılı olamaz ve durumlarını koruyamazlar? Pazar ekonomisinin fırtınalarından ve dalgalarından firmaları koruyan yönetim becerileri nelerdir? Hangi tehlikelerden firmalar kendi iradeleri ile sakınabilirler ve hangi durumları bir fırsat olarak değerlendirebilirler? İşte bu tür soruların cevaplarını araştırmak ve bir durum tesbiti yapmak bir STRATEJİK YÖNETİM
perspektifini ve görüş açısını gündeme getirmektedir. Organizasyonlar belli bir amaca ulaşmak için örgütlenirler. Bu örgütün karşılaşacağı sorunlarla baş edebilmesi için tüm örgütün katkılarıyla planlanmış stratejiye göre hareket etmesinin örgüte sağlayacağı çok fazla yarar vardır. Planlamanın, yönetimi sistematik düşünmeye sevk
ÖZET
Günümüzün en çok tartışılan konularından biri olan “Stratejik Yönetim” kavramı, liderlik ve yönetim sanatına ilgi duyan herkesin ilgisini çekmektedir. Stratejik yönetim kavramları olan “vizyon”, “misyon, “amaç”, “hedef” gibi kelimeler çok sık kullanılmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada stratejik yönetim düşüncesine bağlı olarak stratejik yönetim kavramları kapsamlı olarak ele alınacak ve aralarındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılacaktır.
Birinci bölümde, tüm dünyadaki hızlı gelişmeler sonucu yönetim anlayışının günümüzde geldiği durumuna değinilmiştir. İkinci bölümde “strateji” kavramı kapsamlı olarak tanımlanarak, çeşitli stratejik yaklaşımlar ve özellikleri ele alınmıştır.Daha sonra stratejik yönetim düşüncesinin evrimi, süreci, özellikleri ve temel felsefesi gibi konular açıklanmıştır.Üçüncü bölümde vizyonun tanımı yapılmış ve özellikleri anlatılmıştır. Vizyonun kapsamı açıklandıktan sonra vizyon sürecinde karşılaşılan zorluklara ve bunlar karşısında yapılması gerekenlere değinilmiştir. Dördüncü bölümde misyon kavramı tanımlanmış, amacı, özellikler, kapsamı ve süreci anlatılmıştır. Daha sonra vizyon ve misyon kavramları arasındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılmıştır. Beşinci bölümde amaç, hedef ve değer kavramları tanımlanıp kapsamlı olarak açıklanmış, vizyon ve misyon kavramlarıyla bağlantıları anlatılmıştır. Altıncı bölümde Stratejik yönetim kavramlarının nasıl kullanılması gerektiği anlatılmış, bundan sonra ise bazı örnekler verilmiştir. Son olarak, başarılı şirketlerde bu kavramlara verilen önemi gösteren bir araştırma yer almaktadır.
GİRİŞ
Buhar makinesinin keşfiyle başlayan sanayi devrimi insanoğlunun yaşamını da büyük ölçüde etkilemiştir. Sanayi devrimine kadar geçen süre içerisinde insanlar doğadan topladıkları ve kendi ihtiyaçları için ürettikleri mal ve hizmetlerle yaşamlarını sürdürüyorlardı. Bu devrimle beraber insanlar başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak ve kendi değişik ihtiyaçlarını giderebilmek için bir araya gelmeye başladılar. Bir araya geldikleri bu yerler o ilk hallerinden bugünkü modern işletmelere dönüşmüşlerdir. Kendileri kar sağlarken çevre için mal ve hizmet üretimi yapmaktadırlar. İşletmeler insanoğlunun yaşam biçimini değiştirmişlerdir. İşletme ile insan arasında sürekli bir etkileşim ve belki de sonu gelmeyen bir mücadele gözlenmektedir.
Peki niçin bazı kuruluşlar başarılı olurlar sektörlerinde güçlü ve etkileyici bir konuma gelirler ve niçin diğerleri bunu sağlayamaz? Niçin Hewlett-Packard, Toyota, Microsoft, Arçelik, Netaş gibi kuruluşlar her yıl karlarını arttırarak güçlü bir görünüm verirken Chrysler, Sears, NCR, Digital, Lotus, Apple gibi kuruluşlar başarılı olamaz ve durumlarını koruyamazlar? Pazar ekonomisinin fırtınalarından ve dalgalarından firmaları koruyan yönetim becerileri nelerdir? Hangi tehlikelerden firmalar kendi iradeleri ile sakınabilirler ve hangi durumları bir fırsat olarak değerlendirebilirler? İşte bu tür soruların cevaplarını araştırmak ve bir durum tesbiti yapmak bir STRATEJİK YÖNETİM
perspektifini ve görüş açısını gündeme getirmektedir. Organizasyonlar belli bir amaca ulaşmak için örgütlenirler. Bu örgütün karşılaşacağı sorunlarla baş edebilmesi için tüm örgütün katkılarıyla planlanmış stratejiye göre hareket etmesinin örgüte sağlayacağı çok fazla yarar vardır. Planlamanın, yönetimi sistematik düşünmeye sevk
ders,proje, tez, ödev, ücretsiz, ödev indir
İşletme - İktisat,
kavramları,
misyon,
nedir,
stratejik,
vizyon,
yonetim
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)