1.giriş
Yol inşaatının görevi,yol taşıtlarına emin,çabuk ve sarsıntısız bir hareket sağlamak ve yapı malzemesi birleşimlerinde çeşitli etkilere en faydalı şelilde uymaktır.
Bir yolun inşaasında ortaya çıkabilecek problemler; inşaat tekniği,hareket tekniği ve ekonomik açıdan en uygun güzergahın seçilmesi,altyapı ve üstyapı problemleridir. Bu açıdan, yol inşaatına başlamadan önce zemin incelemesi ve güzergah araştırması yapılması zorunludur.
Bu çalışma,belirli iki nokta arasında bir karayolu inşa edebilmek için yol gövdesinin oluşturulması sırasında yapılması gereken bütün çalışmaları açıklamayı amaçlamaktadır.
Gerekli çizimler ek olarak hazırlanmış ve sunulmuştur.
Çalışmalar yürütülürken Karayolları Genel Müdürlüğü’nün güncel olan uygulamaları izlenmeye ve onlardan faydalanmaya çalışılmıştır.
Yol İnşaatı şantiyeleri
Bunlar da kombine şantiyelerdendir. Ayrı ayrı işletmeler bir araya getirilerek şantiye kurulur. Şehirde bir merkez örgütü, burada ambarlar, makine parkı, teknik servis ve muhasebe servisi bulunur. Yol inşaatı yapılan kısmın ortalarında, uygun bir yerde bir işbaşı şantiyesi kurulur. İşbaşı şantiyesi örgütü, merkez örgütünün küçük bir örneğidir. İşbaşı şantiyelerinde taş ocağı işletme servisi, taşıma servisi, telefon servisi, servis yolu ve dekovil hatları inşa ve bakım servisi, servis köprüsü yapım servisi, taşıt bakım servisi, makine bakım servisi, toprak işleri servisi, köprü yapım servisi ve yol kaplaması servisi gibi esas servisler vardır. Ayrıca şantiye binalarının yapımı için bina inşaat servisi ve yol bakım servisi bulunur. Engebeli arazide çalışıldığı zaman bir de tünel yapım servisi bulunur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
ders,plan,proje,performans,ödev