1 GİRİŞ
Karayolu yapımında, yolun kalite ve servis süresini
belirleyen en önemli unsurların başında, yol alt
yapısının; kaliteli ve standartlara uygun olarak
yapılması, başka bir ifade ile kaliteli malzeme ile yol
yapım tekniklerine uygun olarak teşkil edilmesi
gelmektedir. Bu nedenle yol yapım işlerinde sürekli
olarak ariyet (dolgu) malzemesi ve buna uygun
ocakların belirlenmesi ihtiyacı doğmaktadır.
Bu çalışmada; Trakya Otoyolu Ayrımı –
Kırklareli – Dereköy – Aziziye Bulgaristan Hudut
Kapısı Yolu Km: 13+700’deki Demiryolu Üstgeçit
Köprüsünün yaklaşım dolgusundaki ariyet
malzemesi ihtiyacını karşılamak üzere belirlenen
Karabayır-3 ariyet ocağının, jeoelektrik (rezistivite)
yöntemiyle modellenmesi ve rezerv tespit
çalışmalarına yer verilmiştir.
2 DOLGU MALZEMESİ ÖZELLİKLERİ
TC Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Karayolları
Genel Müdürlüğü’nce hazırlanan Yollar Fenni
Şartnamesi’ne göre, yol dolgularında kullanılacak
malzemelerin içerisinde;
- Bitkisel toprak,
- Ağaç, çalı, kök vb. organik maddeler,
- Kömür, kömür tozu dahil içten yanması söz
konusu olan malzeme,
- Bataklık veya suyla doygun hale gelmiş killi
ve marnlı zeminler,
- Süprüntü enkaz gibi artık maddeler,
- Suyla kolayca ufalanarak oturmalara neden
olacak malzeme,
- Karlı, buzlu ve donmuş topraklar,
- Ağırlıkça %20’den fazla jips bulunmayacak ve
dolgu malzemesi Çizelge 1’de verilen şartları
sağlayacaktır (KGM, 2002).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
ders,plan,proje,performans,ödev