Faydalı Bağlantılar

İzleyiciler

9 Aralık 2011 Cuma

Stratejik Yonetim Kavramları : Vizyon, Misyon, Amac, Hedef Nedir ?

HAZIRLAYAN : PERLIN YILMAZ (ENDUSTRI MUHENDISI)


ÖZET


Günümüzün en çok tartışılan konularından biri olan “Stratejik Yönetim” kavramı, liderlik ve yönetim sanatına ilgi duyan herkesin ilgisini çekmektedir. Stratejik yönetim kavramları olan “vizyon”, “misyon, “amaç”, “hedef” gibi kelimeler çok sık kullanılmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada stratejik yönetim düşüncesine bağlı olarak stratejik yönetim kavramları kapsamlı olarak ele alınacak ve aralarındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılacaktır.
Birinci bölümde, tüm dünyadaki hızlı gelişmeler sonucu yönetim anlayışının günümüzde geldiği durumuna değinilmiştir. İkinci bölümde “strateji” kavramı kapsamlı olarak tanımlanarak, çeşitli stratejik yaklaşımlar ve özellikleri ele alınmıştır.Daha sonra stratejik yönetim düşüncesinin evrimi, süreci, özellikleri ve temel felsefesi gibi konular açıklanmıştır.Üçüncü bölümde vizyonun tanımı yapılmış ve özellikleri anlatılmıştır. Vizyonun kapsamı açıklandıktan sonra vizyon sürecinde karşılaşılan zorluklara ve bunlar karşısında yapılması gerekenlere değinilmiştir. Dördüncü bölümde misyon kavramı tanımlanmış, amacı, özellikler, kapsamı ve süreci anlatılmıştır. Daha sonra vizyon ve misyon kavramları arasındaki anlam karmaşası giderilmeye çalışılmıştır. Beşinci bölümde amaç, hedef ve değer kavramları tanımlanıp kapsamlı olarak açıklanmış, vizyon ve misyon kavramlarıyla bağlantıları anlatılmıştır. Altıncı bölümde Stratejik yönetim kavramlarının nasıl kullanılması gerektiği anlatılmış, bundan sonra ise bazı örnekler verilmiştir. Son olarak, başarılı şirketlerde bu kavramlara verilen önemi gösteren bir araştırma yer almaktadır.


GİRİŞ


Buhar makinesinin keşfiyle başlayan sanayi devrimi insanoğlunun yaşamını da büyük ölçüde etkilemiştir. Sanayi devrimine kadar geçen süre içerisinde insanlar doğadan topladıkları ve kendi ihtiyaçları için ürettikleri mal ve hizmetlerle yaşamlarını sürdürüyorlardı. Bu devrimle beraber insanlar başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak ve kendi değişik ihtiyaçlarını giderebilmek için bir araya gelmeye başladılar. Bir araya geldikleri bu yerler o ilk hallerinden bugünkü modern işletmelere dönüşmüşlerdir. Kendileri kar sağlarken çevre için mal ve hizmet üretimi yapmaktadırlar. İşletmeler insanoğlunun yaşam biçimini değiştirmişlerdir. İşletme ile insan arasında sürekli bir etkileşim ve belki de sonu gelmeyen bir mücadele gözlenmektedir.
Peki niçin bazı kuruluşlar başarılı olurlar sektörlerinde güçlü ve etkileyici bir konuma gelirler ve niçin diğerleri bunu sağlayamaz? Niçin Hewlett-Packard, Toyota, Microsoft, Arçelik, Netaş gibi kuruluşlar her yıl karlarını arttırarak güçlü bir görünüm verirken Chrysler, Sears, NCR, Digital, Lotus, Apple gibi kuruluşlar başarılı olamaz ve durumlarını koruyamazlar? Pazar ekonomisinin fırtınalarından ve dalgalarından firmaları koruyan yönetim becerileri nelerdir? Hangi tehlikelerden firmalar kendi iradeleri ile sakınabilirler ve hangi durumları bir fırsat olarak değerlendirebilirler? İşte bu tür soruların cevaplarını araştırmak ve bir durum tesbiti yapmak bir STRATEJİK YÖNETİM
perspektifini ve görüş açısını gündeme getirmektedir. Organizasyonlar belli bir amaca ulaşmak için örgütlenirler. Bu örgütün karşılaşacağı sorunlarla baş edebilmesi için tüm örgütün katkılarıyla planlanmış stratejiye göre hareket etmesinin örgüte sağlayacağı çok fazla yarar vardır. Planlamanın, yönetimi sistematik düşünmeye sevk

Menkul Kıymetleştirme (Seküritizasyon) Nedir, Tanımı, Özellikleri

Menkul Kıymetleştirme (Seküritizasyon) Nedir, Tanımı, Özellikleri
Risk paylaşımı amacıyla likit olmayan varlıkların sermaye piyasası araçları aracılığıyla likit hale dönüştürülmesi sürecidir. Menkul kıymetleştirme ile büyük meblağlı yatırım araçlarına küçük yatırımcılar da ortak olma imkânına kavuşarak, riskin kurumsal yatırımcılar ve küçük yatırımcılar arasında paylaşımı gerçekleştirilir. Mortgage sisteminde menkul kıymetleştirme, bir gayrimenkulü hisse senedi, tahvil veya benzer bir sermaye piyasası aracına çevirip satmaktır.

Eğitim : Ödev / Ders / Proje / Tez / Çizim

Türkiye ve IMF arasındaki Borçlanma Anlaşmalarının Tarihi

Türkiye ve IMF arasındaki Borçlanma Anlaşmalarının Tarihi
31 Mart 2005 itibariyle (bin SDR)

Kolaylık Anlaşma Tarihi Bitiş Tarihi Anlaşma miktarı Kullanılan miktar Ödenmemiş miktar

Standby Anlaşması May, 2005 May, 2008 6660000

İktisat Tarihi Ders Notları - Konu Özetleri

İktisat Tarihi Ders Notları - Konu Özetleri

ÜNİTE - 1


İKTİSAT TARİHİ BİLİMİNİN DOĞUŞU : İktisat tarihi ile ilgili önerilen iki tarih vardır.Bunlardan ilki Adam Smith’in “Milletlerin Serveti” adlı kitabının yayım tarihi olan 1776 yılıdır.Diğer tarih ise 1892 yılıdır.Bu tarihte Abd Harvard Üniversitesinde William Ashley için özel bir iktisat kürsüsü kurulmuştur.İktisat tarihinin doğuşu tarihçi okula çok şey borçludur.Bu okul klasik iktisat okuluna bir tepki olarak ortaya çıkmıştır.Klasik okul iktisadi davranış

Genel Anlamda Üretim Yönetimi

1. GENEL ANLAMDA ÜRETİM YÖNETİMİ

1.1. Üretim Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı

Üretim, işletmenin amaçlarına ulaşabilmesi için insan ihtiyaçlarını karşılayabilecek mal ve hizmetleri oluşturma işlemidir. Başka bir deyişle üretim; fayda yaratma ve gereksinmeleri doyurmayı sağlayan yani yararlı olan mal ve hizmetleri oluşturmaktır.
Üretim yönetimi ise, bir malın istenildiği biçimde ve sürede, en az giderle oluşturulmasını ilke olarak kabul eder. Üretim yönetimi çevrimi ise, belli fonksiyonlardan oluşur. Şimdi bunları kısaca tanıyalım.

Sistem analizi > Sistem kavramı

SİSTEM ANALİZİ

1. Sistem kavramı
2. Genel sistem kuramının temel özellikleri
3. Yönetimde sistem yaklaşımı
4. Örgüt sistemi çevresi
5. Karar verme süreci
6. Karar verme sürecinde uygulanacak yöntemler
7. Sistem analizi metodolojisi
8. Problem tanımı
a. problem tanımlama
b. problemlerin belirlenmesi ve çözülmesi
c. problem tanımlanmasında farklı yaklaşımlar
d. çalışma planının hazırlanması
9. Mevcut örgüt sisteminin incelenmesi
a. sistemle ilgili bilgilerin toplanması
b. yeni sistem tasarımı

1. Sistem Kavramı
Sistem kavramı, işletmecilik dışı dallarda (yoğun olarak biyolojide) gelişmiş olan bir kavramdır.
Genel sistem kuramı çerçevesinde sistemler, alt sistemlerden meydana gelir. Sistemi oluşturan alt elemanların, birbirlerinden bağımsız olarak oluşturdukları çıktı miktarı, beraberce meydana getirdikleri çıktı miktarından azdır ki; bu sonuç sinerji etkisi olarak ifade edilir. Günümüzde yoğun olarak yaşanan şirket birleşmeleri sinerji etkisini yakalamaya yönelik çabalara örnektir.
Diğer yaklaşımlar (özellikle klasikler) sistemleri parçalayarak incelerler. Ancak genel sistem kuramı işletmeyi fonksiyonel ve/veya kuramsal olarak değil, bir sistem ve süreç olarak ele alır.
Sistem yaklaşımının temel prensibi, her örgütün mevcut bir üst sistemini ve her örgütün içinde yer alan alt sistemleri belirlemektir. Örgütü oluşturan unsurların bu kapsamda sistem amaçları doğrultusunda alt optimizasyonunun gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Her işletmenin bir makro bir de mikro çevresi vardır. Bu yaklaşımın altına yatan temel sebep bütünsel yapıyı belirlemektir.

2. Genel Sistem Kuramının Temel Özellikleri

1. Sistem kavramını esas alır ve bu kavram gerçek sistemlerle ilgilenir. Bu nedenle genel sistem kuramı bir "genel nedenler kuramı" olarak kabul edilebilir.
2. Bünyesinde bütün modellere ilişkin daha dar kapsamlı kuralları içerir.
3. Haberleşme ve kontrol gibi, sistem davranışlarının değişik yönleriyle ilgili kuramları birleştirici bir özellik taşır.
4. Geliştirilmesinde matematik biliminin soyut bölümleri oldukça yaygın olarak kullanılır. Ancak bunun yanında bilgi kuramı, sibernetik, karar kuramı ve yöneylem araştırması gibi çok sayıda model yaklaşımda kullanılabilmektedir. Genel sistem kuramı temel olarak bilimsel yöntemi kullanır.
Sistemin üç temel özelliği şu şekilde sırlanabilir.
- sistemin bir amacı olmalıdır

İşinize Yarayacak Birçok Döküman

Girişimcilik

Reklam Eğitimi

Türk Vergi Sistemi

Kira Hukuku

Pazarlama